vrijdag 19 februari 2016

Stadsmeisje op het platteland

Ik botste gisteren toevallig op de blog van Vala van den Boomen, een 34-jarige mama van 2.



Ze schrijft ook een column voor "Me to we. Online magazine voor ouders met een leven.", dat trouwens zeker het lezen waard is. Voor wie nieuwsgierig is, dit zet alvast een beetje de toon van dit no-nonsense pareltje :-)

Los van het feit dat het wel grappig is dat Vala haar blog ook startte met de invalshoek "stadsmeisje verhuist naar platteland" maar onvermijdelijk in hoofdzaak over het moederschap schrijft, kan ik mij ook heel erg vinden in haar schrijfsels.
Ze schrijft wat ik denk en doet dat zoveel beter dan ik ooit zou kunnen!
Ze neemt geen blad voor de mond, integendeel. Ze doorbreekt taboes. Ze schrijft (h)eerlijk en fris en het leest als een trein.

Ik laat jullie graag meelezen met een paar - naar mijn bescheiden mening - toppertjes van Vala die verschenen op Me to we.



Dit gewaagde stukje, al snel gevolgd door deze column. Zucht.

Deze sterkt mij een beetje in mijn zwangerschapservaringen ;-)

Dit schrijfsel, dat een beetje noodgedwongen volgde op het met-een-korreltje-zout-te-nemen artikel van nog geen week eerder.

En wie denkt dat ze misschien wel makkelijk spreken heeft, leest best ook even dit. Eindeloos respect is het enige wat in mij opkomt.

Als aflsuiter nog deze, voor de goede vrede.

Veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten